zondag 9 juni 2013

Duitse Hypotheek

Goedkope Duitse Hypotheek
Ik hoorde vandaag van een goede vriend van mij dat het tegenwoordig mogelijk is om in Nederland een Duitse Hypotheek af te sluiten! Dat wil zeggen, een Duitse Bank die een Hypotheek verstrekt om een Nederlandse woning aan te schaffen. Hij zei dat het volop in het nieuws is geweest en dat de Duitse Hypotheek advieskantoren platgebeld worden door Nederlanders die dit dus op televisie hebben gezien of in de krant gelezen. Blijkbaar is het dus mogelijk om met veel lagere hypotheekrente, van tot wel 2% minder dan bij een Nederlandse Hypotheekverstrekker, een hypotheek te krijgen.
Dit kan natuurlijk erg veel schelen in maandlasten, 2% van 150.000 euro is toch al 1.750 euro per jaar!
Ik heb daarom meteen gegoogeld hierop en inderdaad, er is genoeg te vinden op internet. Nu.nl heeft er ook een meerdere nieuwsberichten over, dus dan moet het wel waar zijn!
Ik kon mijn blijdschap niet meer op, wie wil er nu niet duizenden euro's per jaar besparen!
Afijn, ik dus de voorwaarden nagekeken die zo een bank stelt aan de te verstrekken hypotheek, blijkt dus dat je in de meeste gevallen maar tot 85% van de woningwaarde kan lenen! De rest zal dus op een andere manier moeten worden bijgelegd. Nou heb ik al wat centen gespaard de afgelopen jaren, met mijn prima salaris en alleen kamerhuur, maar of ik dat ga redden weet ik niet.
Ik kan dus volgens de Nederlandse Hypotheekadviseur een aardig bedrag lenen, van rond de 175.000 euro. Ik heb mijn zinnen echter op een woning gezet van nog geen 140.000 euro, hierover zal ik vast nog wel schrijven, en dat moet zeker kunnen met zo'n Hypotheek van een Duitse bank, alleen zal ik dan dus zelf 21.000 euro moeten ophoesten.
Maximale Duitse Hypotheek
Als ik al mijn oude sokken leeg haal en een maand geen boodschappen doe heb ik dat misschien net bij elkaar, maar waar ga ik dan die woning van inrichten? Die met bier doordrongen bank uit deze studentenkamer was ik niet van plan om mee te nemen eerlijk gezegd!
Ik denk dat ik dus toch teveel Hypotheekrente moet gaan betalen en gewoon naar een Nederlandse bank zal moeten gaan...

Erg jammer dat iedereen zo blij wordt gemaakt met een dode mus, ik kwam zelfs een filmpje tegen van EenVandaag waarin dus ook allerlei mensen worden verblijd met lagere Duitse hypotheekrente.
 Erg sneu allemaal hoe dat dat tegen de mensen wordt verteld. Hoewel er natuurlijk nog steeds een hoop mensen zijn die al een groot deel van hun hypotheek hebben afbetaald, of de woning al lange tijd voor de crisis hadden en de waarde nog steeds boven de hypotheeksom is. Die kunnen nu dus heel eenvoudig naar een Duitse Hypotheek oversluiten, en dus hun maandlasten toch flink verlichten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten